Kako se odjenuti za razgovor za posao?

09.11.2015.

Kada konačno dođe taj dan da imate priliku otići na razgovor za posao, uz dobre odgovore i elokventnost, vrlo je bitno kako ćete i prije nego počne razgovor svojim izgledom ostaviti prvi dojam.

Za dobar prvi dojam vrlo je važno što obući na sastanak. Prvenstveno odaberite odjeću koja je čista, uredna i Vama udobna. Raspitajte se kakav je neslužbeni dress code u poduzeću u koje idete na razgovor (nećete se isto obući za razgovor u banci i u marketinškoj agenciji), ali savjeti koje Vam dajemo u nastavku i naši prijedlozi s poslijednje dvije kolekcije u nastavku teksta provjereno funkcioniraju.

Uvijek je dobro slijediti izreku “manje je više” što znači nikako se nemojte odjenuti sportski (traperice, tenisice i casual majca ), nikako ne odabrati prekratke suknje ili gornji dio dubokog dekoltea te prozirne tkanine. Kada birate nakit, nemojte baš sav svoj nakit staviti na sebe :), a isto pravilo vrijedi i za šminku koja bi trebala biti diskretna i nikako ona koju koristite za večernji look. Također, pripazite da ne stavite prejaki parfem, kako Vas ne bi zapamtili samo po mirisu. Potrebno bi bilo imati čistu i urednu kosu te decentne i udobne cipele, bez vrtoglavih visina potpetica. Majica koju taj dan odaberete ne bi smijela imati printeve, prejake šljokice ili jake uzorke (uključujući i životinjske uzorke), te obratite posebno pažnju da zabunom ne odaberete majicu s logom konkurentske tvrtke.

 IMG_7841 IMG_7747

Zato je uvijek prikladno za poslovni razgovor obući lijepe, tamne hlače (ili suknju dužine do pola koljena), svijetliju košulju ili majicu i odgovarajuću jaknu/sako. Odjeća koju odabereta trebala bi biti u “poslovnim” bojama: crna, bijela, plava, siva, smeđa ili bež.

Najlonke bi trebale biti boje noge ili tamno sive/crne i prikladne cipele u kojima vam neće biti problem stajati ni hodati tijekom cijelog radnog vremena. Nakit neka bude minimalan (sat, decentne naušnice ili lančić).

U mnogim tvrtkama postoje i tzv. dress codovi kojima se propisuje kako se oblačiti na radnom mjestu. Ukoliko znate da tvrtka u koju se prijavljujete posjeduje dress code, poželjno je obući se sukladno tim smjernicama kako bi već na intervjuu pokazali profesionalnost.

A7785 7881

Isto tako, bez obzira na godišnje doba, potrebno je doći prikladno obućen: japanke, majice na bretelice ili haljina bez rukava ne dolaze u obzir ukoliko radite u uredu ili ste u stalnom kontaktu s klijentima – uzmite u obzir da je većina takvih radnih mjesta klimatizirana.

Da bi izgledali što profesionalnije, na intervju slobodno ponesite fascikl ili aktovku.

Na kraju, kada ste prikladno obućeni i sigurni da ćete ostaviti odličan prvi dojam, najvažnije je da se naoružate samopouzdanjem, istražite što je više moguće o poziciji za koju imate intervju i o poduzeću, nabacite smiješak i sigurno ćete ostaviti odličan dojam na intervjuu.

A7709 A7698

Više naših prijedloga možete vidjeti ovdje.

Uz ovih par smjernica, želimo Vam puno sreće na razgovorima za posao! :)

Natrag na vrh